Μια σειρά διδασκαλιών με θέμα «Γνωρίζοντας
την Ευρωπαϊκή Ένωση» πραγματοποιείται στις Ε-ΣΤ τάξεις στην αίθουσα πληροφορικής,στο πλαίσιο του μαθήματος της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής.Οι καινοτομικές διδασκαλίας προυποθέτουν το χωρισμό των μαθητών σε ομάδες των 2-3 ανά Η/Υ και συνολικά θα διαρκέσουν 6 δίωρα.Το πρόγραμμα των διδασκαλιών έχει ως εξής:
1)Θέμα: “Η Ευρωπαϊκή
Ένωση και η εξέλιξή της»
Λογισμικό/ά: Internet Explorer,Word
Στόχοι: Να μελετήσουν την ιστορία ίδρυσης και λειτουργίας της Ε.Ε και να κατανοήσουν τις ανάγκες που οδήγησαν
στη δημιουργία της .
Περιγραφή: Μοιράζεται το σχετικό φύλλο εργασίας και οι μαθητές
,αφού χωριστούν σε ομάδες των δύο , μεταβαίνουν στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής
Ένωσης http://europa.eu/index-el.htm
και καλούνται να μελετήσουν την ιστορία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τους
κυριότερους σταθμούς της, ώστε στη συνέχεια να καταγράψουν τις σημαντικότερες
στιγμές της πορείας, όπως αυτοί παρουσιάζονται στην ιστοσελίδα http//.europa.eu/abc/history/index-elhtm,
σε μια περίληψη με θέμα “Η Ευρωπαϊκή Ένωση και η εξέλιξή της” σε μορφή Word.
2)Θέμα: «Τα κράτη-μέλη
της Ευρωπαϊκής Ένωσης »
Λογισμικό/ά: Internet Explorer ,Εxcel, Google maps
Στόχοι: Να γνωρίσουν τα κράτη-μέλη της Ε.Ε
Περιγραφή: Οι
ομάδες καλούνται να μεταβούν στην ιστοσελίδα της ΕΕ http://europa.eu/abc/european-countries/eu-members/
index-el.htm. Με τη συνδρομή του δασκάλου αρχίζουν να συμπληρώνουν σταδιακά
τα πεδία του υπολογιστικού φύλλου, που αφορούν τα «κράτη – μέλη», «την
πρωτεύουσα» και «τα αρχικά της χώρας» σε 3 στήλες και 27 γραμμές. Στη συνέχεια,
μέσα από την λογισμικό Google maps οι μαθητές πλοηγούνται και ανακαλύπτουν τα
κράτη μέλη της Ε.Ε
3)Θέμα: «Τα θεσμικά όργανα της
Ευρωπαϊκής Ένωσης»
Λογισμικό/ά: Internet Explorer,C MAP TOOLS
Στόχοι: Να βρουν πληροφορίες
για τα θεσμικά όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και να συλλέξουν δεδομένα
, που είναι απαραίτητα για να σκιαγραφήσουν τη λειτουργία τους.
Περιγραφή: Μεταβαίνουν στη σελίδα http://europa.eu/about-eu/institutions-bodies/index_el.htm
και αφού συλλέξουν πληροφορίες ανά ομάδα και θεσμικό όργανο,προχωρούν σε
εννοιολογική χαρτογράφηση των θεσμικών οργάνων χρησιμοποιώντας το λογισμικό C MAP TOOLS.
4)Θέμα: «Το νόμισμα
πριν από και μετά την ένταξη στην Ε.Ε»
Λογισμικό/ά: Internet Explorer, Word
Στόχοι: Να γνωρίσουν σε ποιες χώρες υπάρχει το κοινό νόμισμα που είναι το ευρώ και ποιες χώρες χρησιμοποιούν ακόμα το δικό τους νόμισμα
Περιγραφή: Μεταβαίνουν
στις σελίδες http://ec.europa.eu/economy_finance/euro/index_el.htm
,http://ec.europa.eu/economy_finance/euro/countries/index_el.htm
και αφού συλλέξουν σχετικές πληροφορίες εισαγάγουν πίνακα σε έγγραφο Word, στον οποίο θα
καταγράψουν χώρες της Ε.Ε με εθνικό νόμισμα ή με ευρώ και χρόνο υιοθέτησης του
κοινού νομίσματος.
5)Θέμα: «Εικονικό ταξίδι στην Ε.Ε»
Λογισμικό/ά: GoogleEarth
Στόχοι: Χρησιμοποιώντας το λογισμικό να οργανώσουν εικονικά ταξίδια που θα τους δώσουν μια πιο σαφή αναπαράσταση του κόσμου από εκείνη του έντυπου χάρτη καθώς χρησιμοποιείται η δυνατότητα 3D του λογισμικού. Να μετρούν και να υπολογίζουν αποστάσεις και να συγκρίνουν τα αποτελέσματα κάθε ομάδας.
Περιγραφή: Κάθε ομάδα χρησιμοποιώντας το λογισμικό θα δημιουργήσει το δικό της ταξίδι, ταξιδεύοντας από την Ελλάδα σε πρωτεύουσες των χωρών που έχει αναλάβει. Υπολογίζουν το μήκος του ταξιδιού στους σε χιλιόμετρα. Παρουσιάζουν το ταξίδι στους συμμαθητές τους.
6)Θέμα: “Σημαίες των κρατών-μελών της
Ε.Ε»
Λογισμικό/ά: wikipedia, Word
Στόχοι: Να γνωρίσουν τη σημαία της Ε.Ε και των κρατών μελών.
Περιγραφή: Μεταβαίνουν στην ιστοσελίδα http://en.wikipedia.org/wiki/Flags_of_Europe, αποθηκεύουν τις εικόνες των κρατών – μελών, για να τις μεταφέρουν στον επεξεργαστή κειμένου,όπου θα εισαγάγουν δίστηλο πίνακα και θα συμπληρώσουν τα πεδία «όνομα χώρας» και «σημαία χώρας».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.