Πέμπτη 21 Μαρτίου 2013

Εκδήλωση με αφορμή την Ημέρα Δασοπονίας


Η 21η Μαρτίου συμπίπτει με την έναρξη της εαρινής ισημερίας και την πρώτη ημέρα της άνοιξης. Η ημέρα αυτή ανακηρύχθηκε Παγκόσμια Ημέρα Δασοπονίας για να φέρει τον άνθρωπο πιο κοντά στο δάσος (που καλύπτει το 25% της επιφάνειας της Γης), να του κεντρίσει το ενδιαφέρον να μάθει περισσότερα για τις λειτουργίες του, αλλά και για την ανάγκη προστασίας του, που είναι ζωτικής σημασίας για την ανθρώπινη επιβίωση. Ιδιαίτερα στις μέρες μας, με τις αρνητικές εξελίξεις στα περιβαλλοντικά θέματα, όπως οι κλιματικές αλλαγές, το φαινόμενο του θερμοκηπίου, η ερημοποίηση της γης, οι απειλές στη βιοποικιλότητα και η εκτεταμένη υλοτόμηση των τροπικών δασών.

Με αφορμή τον εορτασμό αυτής της ημέρας, το Δημοτικό Σχολείο Βάρης -Μάννα κάλεσε  προς ενημέρωση των μαθητών την υποδιευθύντρια της Δ/νσης Δασών Κυκλάδων κ.Μ.Φωσκόλου και τα στελέχη της ίδιας υπηρεσίας κ.κ Α. Δρασκίδου και Χ.Καραμπάτσο. Οι μαθητές των Α’-Β’ και Γ’ τάξεων είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν  ενημερωτική παρουσίαση σχετικά με τα δάση και τα ενδημικά δέντρα , φυτά και θάμνους των Κυκλάδων, να ακούσουν σχετικούς μύθους και παραμύθια ,να δουν σχετικό βίντεο και να ευαισθητοποιηθούν ζωγραφίζοντας.

Στη συνέχεια οι μαθητές ξενάγησαν τα στελέχη της Δ/νσης Δασών στους κήπους του διδακτηρίου Μάννα, όπου είχαν φυτέψει δενδρύλλια ,που είχε προσφέρει η Δ/νση Δασών Κυκλάδων και είχαν αναπτύξει φυτώρια. Αξίζει να σημειωθεί ότι η κάθε τάξη του σχολείου έχει αναλάβει την καλλιέργεια και περιποίηση ενός κήπου με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους, στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.

Το κλιμάκιο της Δ/νσης Δασών Κυκλάδων συνεχάρη στη συνέχεια μαθητές και εκπαιδευτικούς του σχολείου για το έμπρακτο ενδιαφέρον τους για το πράσινο και το περιβάλλον και τόνισαν την ανάγκη της συνέχισης των προσπαθειών ,ιδιαίτερα στη χώρα μας όπου τα δάση βρίσκονται στο έλεος των φυσικών καταστροφών, των καταπατητών και της ανεξέλεγκτης εκμετάλλευσης των πόρων τους.

Εορταστικές εκδηλώσεις για την επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821

Πρόγραμμα γιορτής διδακτηρίου Μάννα

1. Προσευχή – Έπαρση Σημαίας (Αυλή Σχολείου)

2. Ποιήματα από τους μαθητές της Α΄ τάξης.
·       Της λευτεριάς τα σήμαντρα – Γιάννης Βακόνδιος
·       Διπλή Γιορτή – Βαγγέλης Νομικός
·       Πατρίδα μου – Αντώνης Μακρυωνίτης
·       Γιορτή – Γιάννα Κουλίρα
·       25η Μαρτίου – Γιάννης Βαμβακούρης
·       Διπλή Γιορτή – Βασίλης Χατζάκης, Μαργαρίτα Τσούκου, Μάρκος Μακρυωνίτης.
·       Θούριος – Φραγκίσκος Ρηγούτσος, Νικόλας Ρούσσος.
·       Μικρή Ελληνοπούλα – Δανάη Παπουτσάκη.
·       Κρυφό Σχολειό – Μαρία Ξανθάκη
·       Άγια Μέρα Ξημερώνει – Αθανασία Μαθιουδάκη.
·       25η Μαρτίου – Άννη Σατσάνη
·       Εθνική Γιορτή -  Ειρήνη Μουλίδου
·       Ελλάδα μου – Βικτώρια Παπουτσά
·       Ελληνοπούλα – Ηλιάνα Φελουτζή

3. Ποιήματα από τους μαθητές της Β΄ τάξης

·       Πατρίδα μου – Νίνα Βάλβη, Αντώνης Βουτσίνος, Μπέτυ Μακρυωνίτου.
·       Περηφάνια – Παναγιώτης Μακρυωνίτης.
·       Για τη γλυκειά Ελλάδα – Αγγελική Τρουμπετάκη, Ματούλα Δαμίγου.
·       Ο Θούριος – Δημήτρης Ρούσσος, Εύα Κοντορουχά, Στεφανία Δαλεζίου, Άννα Λούβαρη.
·       Ελευθερία ή Θάνατος – Μάριος Παπαγεωργίου.
·       Ξυπνάτε Σουλιωτόπουλα – Γιάννης Ρούσσος.
·       Κολοκωτρώνης – Αντώνης Ρούσσος, Τζίνα Μουλάρθη.

4. Παρουσίαση και πληροφορίες για τους ήρωες της επανάστασης από τους μαθητές της Γ΄ τάξης.

5. Ποιήματα από τους μαθητές της Γ΄ τάξης.
·       Ελλάδα – Μαίρη Μαραγκού
·       25η Μαρτίου – Μάρκος Δαλέζιος, Βαλέρια Ρηγούτσου.
·       Μιαούλης – Γιώργος Καλογρίδης.
·       Ήρωες του ’21 – Γκρατσιάνο Τζάτζο.
·       Ο κλέφτης – Πέτρος Ρηγούτσος, Γιάννης Ρούσσος.

Πρόγραμμα γιορτής διδακτηρίου Βάρης

Υπεύθυνοι γιορτής : Αλτίνη Αγάπη
                                 Ευαγγέλου Μαρία


Πρόγραμμα :     Χορωδία   Δ’, Ε’, ΣΤ’ τάξεις
                          Τραγούδια:1)Κρυφό Σχολείο
                                             2)Φυγή
                                             3)Θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία
                                             4)25η  Μαρτίου

Ποιήματα:  Ε’ τάξη
                           
1)Όρκος των Φιλικών
2)Οι ελεύθεροι πολιορκημένοι
3)Της Λένως του Μπότσαρη
4)Είμαστε εις το «εμείς»
5)Μακρυγιάννης
6)Μπαρμπαγιάννη Μακρυγιάννη





Θεατρικό ΣΤ’ τάξης: Η πολιορκία και η έξοδος του Μεσολογγίου

Τετάρτη 20 Μαρτίου 2013

Προσπάθειες για ένταξη του έργου επέκτασης του σχολείου στο ΕΣΠΑ

Ως επείγον θέμα συζητήθηκε στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου η αποδοχή της δωρεάς από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου προς το δήμο Σύρου – Ερμούπολης, του οικοπέδου που γειτνιάζει με το σχολείο της Βάρης με σκοπό την επέκτασή του αλλά και τη δημιουργία νηπιαγωγείου, αφού τα χρονικά όρια για την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ... στενεύουν.
Το σώμα του δημοτικού συμβουλίου ενέκρινε ομόφωνα την αποδοχή του συγκεκριμένου οικοπέδου καθώς όπως τόνισε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος που προΐσταται στις τεχνικές υπηρεσίες, Νίκος Αλμπανόπουλος, είναι εξαιρετικά σημαντικό να “τρέξουν” οι διαδικασίες ώστε να μπορέσει να αποσπάσει το έργο, την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.
Υπενθυμίζεται πως, σχετικά με την πορεία της εκπόνησης της μελέτης, πριν από έναν μήνα περίπου, ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης, Τζώρτζης Μακρυωνίτης σε αντίστοιχη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου, είχε υπογραμμίσει πως δεν πρέπει να παρέλθει άλλος χρόνος αφού αν χαθεί η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, τότε το σχολείο δε θα υλοποιηθεί ποτέ.

“Αν όλα πάνε καλά... έως το 2015 το έργο”

Ειδικότερα, στην εισήγησή του, ο Νίκος Αλμανόπουλος, εξήγησε ότι τίθεται το θέμα σε αυτή τη συνεδρίαση ως επείγον, ώστε “να κερδίσουμε 15 – 20 ημέρες για να “τρέξει” το έργο προκειμένου να προλάβουμε την ένταξή του στο ΕΣΠΑ”. Ο αντιδήμαρχος, σημείωσε ακόμη πως: “Είναι σε εξέλιξη η εκπόνηση μελέτης”, μέσω της οποίας εκμεταλλευόμενος ο δήμος την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, θα μπορέσει να προχωρήσει στην υλοποίησή του. Μάλιστα, πρόσθεσε ότι η μελέτη αφορά σε δύο “τμήματα” του έργου. Πρωτίστως, το σχολείο θα επεκταθεί ενώ ακολούθως θα οικοδομηθεί και ο κατάλληλος χώρος για να στεγαστεί ένα νηπιαγωγείο που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες του χωριού και των γύρω περιοχών. “Αν όλα πάνε καλά θα μπορέσει να ολοκληρωθεί και το φυσικό αντικείμενο του έργου έως το 2015” ανέφερε, καλώντας τους συναδέλφους του να παραχωρήσουν τη θετική ψήφο τους, στο θέμα της αποδοχής της δωρεάς.

“Η μελέτη προχωρά καλά”

Εστιάζοντας στο βασικό ζήτημα που απασχολεί τους εμπλεκόμενους, όσον αφορά στην υλοποίηση του έργου, η δημοτική σύμβουλος της μειοψηφίας Αγγελική Πρίντεζη, επέμεινε να διευκρινιστεί σε ποιο στάδιο βρίσκεται η μελέτη. Απευθυνόμενη στον κ. Αλμπανόπουλο, ρώτησε χαρακτηριστικά: “Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η μελέτη; Εκτιμάτε ότι θα προλάβουμε να το εντάξουμε στο ΕΣΠΑ και γιατί μας λέτε ότι οι επόμενες είκοσι ημέρες είναι πολύ σημαντικές;”. Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, απαντώντας στην ανωτέρω παρατήρηση, υποστήριξε: “Εκτιμούμε ότι θα γίνει αποδεκτό και θα μπορέσει να χρηματοδοτηθεί μέσα στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο”, προσθέτοντας ότι: “Τη μελέτη την εκπονεί η ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε. μετά από ανάθεση και έχουμε συνεργαστεί σε ό,τι μας έχει ζητηθεί. Η μελέτη είναι σε προχωρημένο στάδιο. Δεν παρακολουθούμε εμείς την υλοποίησή της και άρα δεν μπορώ να ξέρω ακριβώς. Αλλά σε επικοινωνία τακτική που έχουν οι συνάδελφοι από την τεχνική υπηρεσία, λένε ότι η μελέτη προχωρά καλά” κατέληξε.

εφ.ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ,19/3/13

Τρίτη 19 Μαρτίου 2013

Αποκριάτικες εκδηλώσεις με παραδοσιακούς οργανοπαίκτες

Μαθητές της Β΄τάξης μετείχαν σε εργαστήρι κατασκευής  χαρταετού.
Ο σύλλογος διδασκόντων του Δημοτικού Σχολείου Βάρης- Μάννα αποφάσισε να  πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 15/3  πολιτιστικές εκδηλώσεις σε όλες τις τάξεις του σχολείου, με θέμα το έθιμο της Αποκριάς.
Στις εκδηλώσεις περιλαμβάνονταν:
     α) ενημερωτική παρουσίαση σχετική με την ετυμολογία και την ιστορία του εθίμου της  Αποκριάς ,με αναφορές στα κυκλαδίτικα και συριανά έθιμα
     β) εργαστήρι κατασκευής  χαρταετού Β’ τάξης
     γ)εργαστήρια  κατασκευής  αποκριάτικων μασκών και
     δ) έκθεση έργων μαθητών

Τέλος, προσκεκλημένοι του σχολείου ήταν παραδοσιακοί οργανοπαίκτες του νησιού -μέλη του Πολιτιστικού Συλλόγου Φοίνικα- τα οποία έκαναν επίδειξη παραδοσιακών οργάνων της Σύρου (τουμπί-τσαμπούνα) .

Οι μαθητές του σχολείου ενδιαφέρθηκαν ιδιαίτερα για την κατασκευή των παραπάνω παραδοσιακών οργάνων, ενώ οι ρυθμοί και τα τραγούδια συνόδευσαν για ώρα τους μαθητές σε παραδοσιακούς χορούς.

Ιδιαίτερες  ευχαριστίες  οφείλονται στους κ.κ Ιωάννη  Πρίντεζη ,που έπαιξε τουμπί, Γεωργία Πρίντεζη ,που συνόδευσε στο τραγούδι και τέλος στον πρόεδρο του Πολιτιστικού Συλλόγου Φοίνικα Ιωσήφ Πρίντεζη, που έπαιξε τσαμπούνα.






Μαθητές χορεύουν παραδοσιακούς χορούς, συνοδεία ζωντανής μουσικής από μέλη του Πολιτιστικού Συλλόγου Φοίνικα.

Παρασκευή 8 Μαρτίου 2013

Εναλλακτικές μορφές διδακτικής

 
εφ.ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ,1/3/13

Επτά ενδιαφέρουσες ομιλίες γύρω από τις σημερινές μεθόδους διδασκαλίας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν όσοι βρέθηκαν στο ενδοσχολικό παιδαγωγικό σεμινάριο που διοργάνωσε το Δημοτικό Σχολείο Βάρης Μάννα, με θέμα “Διδάσκοντας στο σημερινό σχολείο”.
Τους εισηγητές παρουσίασε ο διευθυντής της μονάδας Απόστολος Χατζηπαρασκευαΐδης, ενώ σύντομο χαιρετισμό απηύθυναν η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Ειρήνη Βλαστάρη, η Σχολική σύμβουλος Α/θμιας Εκπ/σης 2ης Περιφέρειας Κυκλάδων, Ειρήνη Τσαβαλά και η Προϊσταμένη του Τμήματος Επιστημονικής. Παιδαγωγικής Καθοδήγησης της Α/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Αιγαίου, Μαρκέλλα Παραμυθιώτου.

Διδασκαλία μαθητών με νευρολογικές διαταραχές

Τον κύκλο των εισηγήσεων άνοιξε ο π. Απόστολος Καβαλιώτης, σύμβουλος ειδικής αγωγής, ο οποίος αναφέρθηκε στη διδασκαλία μαθητών με Σύνδρομο Down, που αποτελεί την πιο γνωστή μορφή χρωμοσωμιακής ανωμαλίας. Αναλύοντας τις μαθησιακές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν επικεντρώθηκε στο εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα το οποίο προτείνεται, δίνοντας έμφαση στα ιδιαίτερα προβλήματα και τις ικανότητες κάθε παιδιού. Στόχοι προτεραιότητας αποτελούν η αυτοεξυπηρέτηση (πχ. ένδυση, σίτιση, έλεγχος σφιγκτήρων, προσωπική υγιεινή), η οποία πιθανόν να έχει κατακτηθεί πριν ενταχθεί το παιδί στο δημοτικό σχολείο, η επικοινωνία και η κοινωνικοποίηση.
Στη συνέχεια, το λόγο πήρε η Διευθύντρια του Δημοτικού Σχολείου Ποσειδωνίας, Μαριλένα Γιαννούλη, η οποία μίλησε για τις μεθόδους διδασκαλίας σε μαθητές με σύνδρομο Aspenger. που αποτελεί νευρολογική διαταραχή αλλά συναντάται και σε παιδιά με προγεννητικά και περιγεννητικά προβλήματα. Τα παιδιά αυτά έχουν φυσιολογική και πάνω νοημοσύνη και προχωρούν αρκετά καλά στο Σχολείο κάτω από κάποιες προϋποθέσεις. O εκπαιδευτικός που καλείται να διδάξει τέτοιους μαθητές συχνά, δυσκολεύεται να αντιληφθεί ότι ο μαθητής ανήκει σε μια ιδιαίτερη κατηγορία ατόμων με ειδικές ανάγκες με ιδιαίτερο χαρακτηριστικό τη δυσκολία επικοινωνίας και κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Η εκπαίδευση των μαθητών Asperger, βασίζεται σε εξατομίκευση εκπαιδευτικού προγράμματος με έμφαση την κατανόηση του εαυτού και των άλλων, την εκμάθηση κανόνων κοινωνικής συναλλαγής, την επεξήγηση αφηρημένων και μεταφορικών εννοιών, την συνεργασία με την οικογένεια και όλα αυτά σε ένα κλίμα αποδοχής της διαφορετικότητας του μαθητή.

Καινοτόμες δράσεις

Για το Διαθεματικό σχέδιο διδασκαλίας: “Επικοινωνούμε με τα ζώα που κινδυνεύουν με εξαφάνιση” μίλησε ο Διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου Άνω Σύρου, Πέτρος Προβελέγγιος. Πρόκειται για μια πρόταση διδασκαλίας που με τις απαραίτητες προσαρμογές μπορεί να εφαρμοσθεί σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού Σχολείου. Στόχος, είναι η παραγωγή γραπτού λόγου (επιστολές-επικοινωνιακός λόγος) και η ευαισθητοποίηση σε θέματα που αφορούν στην προστασία των απειλούμενων ζώων με δραστηριότητες που σχετίζονται με την ελληνική γλώσσα, τη θεατρική αγωγή, την περιβαλλοντική εκπαίδευση και τις ΤΠΕ.
Εξίσου ενδιαφέρουσα ήταν και η εισήγηση του Νίκου Ψαρρού, εκπαιδευτικού στο Δημοτικό Σχολείο Ποσειδωνίας ο οποίος παρουσίασε το θέμα “Διδακτική Φυσικών Επιστημών και ομαδοσυνεργατική διδασκαλία”. Στην εισήγησή του, ο κ. Ψαρρός παρουσίασε τα κύρια σημεία ενός καινοτόμου διδακτικού περιβάλλοντος το οποίο σχεδιάστηκε για τη διδασκαλία της δομής και της λειτουργίας του ανθρώπινου σώματος. Ειδικότερα ο κοινωνικός εποικοδομητισμός (Κόκκοτας 2000) αποτέλεσε το θεωρητικό πλαίσιο για το σχεδιασμό μιας διδακτικής παρέμβασης με θέμα το πεπτικό και μυϊκό σύστημα η οποία εφαρμόστηκε σε 10 Δημοτικά σχολεία του Βόλου σε τμήματα της Ε΄ και Στ΄ τάξης.
Για την αλλαγή του χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών στο σχολείο, μίλησε ο εκπαιδευτικός του 5ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης, Σπύρος Γεωργίου, ο οποίος όρισε τον άξονα μιας νέας διδακτικής προσέγγισης, που θα παίρνει υπ’ όψη του την εντόπια οργανωμένη μεταφυσική παράδοση αλλά και τις απαιτήσεις της σύγχρονης σπουδαστικής συνείδησης. Στη συνέχεια, ακολούθησε η ομιλία του Παναγιώτη Τσούκου, εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής στο Δημοτικό Σχολείο Βάρης Μάννα, γύρω από την επίδραση της πειθαρχίας στη σχολική επίδοση μαθητών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τέλος, το λόγο πήρε ο εκπαιδευτικός Νεκτάριος Φαρασόπουλος, ο οποίος ανέλυσε την καμπάνια ενημέρωσης των μαθητών της έκτης τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης (2011-2012) για την εξοικονόμηση ενέργειας, ενώ στη συνέχεια ακολούθησε διαλογική συζήτηση ανάμεσα στους ομιλητές και τους παρευρισκομένους.

Υλοποίηση προγράμματος για την πρόληψη ατυχημάτων

Το ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ Κυκλάδων (Κέντρο Εκπαίδευσης Κοινωνικής Υποστήριξης και Κατάρτισης Ατόμων ΜΕ Αναπηρία) συνεχίζει και τη σχολική χρονιά 2012-2013 την υλοποίηση του προγράμματος με τίτλο «Πρόληψη Ατυχημάτων – Αδρή οφθαλμολογική εξέταση».Το πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά Β΄ Δημοτικού και έχει σκοπό την πρόληψη των ατυχημάτων και την ευαισθητοποίηση των παιδιών στην αναπηρία, απέναντι στο διαφορετικό και στα ίσα δικαιώματα. Η  Β΄τάξη του σχολείου μας υλοποίησε το πρόγραμμα στις 8/3.


ΣΤΟΧΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
1)   έγκαιρη διάγνωση προβλημάτων όρασης
2)   ενημέρωση για τα ατυχήματα στα μάτια και τον τρόπο που μπορούν να προληφθούν
3)    ευαισθητοποίηση απέναντι σε θέματα αναπηρίας, απέναντι στο διαφορετικό και στα ίσα δικαιώματα.
4)     Να μπορούν να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους και να μπορούν να αποδέχονται τη διαφορετικότητα και ως ένα βαθμό να στηρίξουν άτομα που χρειάζονται βοήθεια.



ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
1.Ενημερωτική συνάντηση με τους εκπαιδευτικούς σχετικά με την υλοποίηση του προγράμματος.
2. Βιωματικό εργαστήριο με τα παιδιά για ενημέρωση και ευαισθητοποίηση σχετικά με τα ατυχήματα.
3.  ΤΕΣΤ οπτικής οξύτητας (7 κάρτες με γράμματα ή σχήματα διαφορετικού μεγέθους τις οποίες τοποθετεί ο εξεταστής σε απόσταση 3 μέτρων από το παιδί.)
4.Μιμητικά παιχνίδια (παντομίμα), ασκήσεις ελεύθερου συνειρμού,  παιχνίδια παρατηρητικότητας – μνήμης – προσοχής, ζωγραφική.
5. Εργασία σε ομάδες
6. Παρατήρηση

Πέμπτη 7 Μαρτίου 2013

Επίσκεψη στο Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης

Το να γνωρίζεις το παρελθόν, το παρόν και τις μελλοντικές προσδοκίες του βιομηχανικού περιβάλλοντος μιας περιοχής, δεν είναι μόνο μια πολιτισμική εμπειρία, αλλά και μια συναρπαστική περιπέτεια. Στη Σύρο και στην Ερμούπολη, υπάρχει μια πλούσια βιομηχανική κληρονομιά που προσκαλούν σε ένα συναρπαστικό ταξίδι, για να ανακαλύψουμε πώς άντρες και γυναίκες ξετύλιγαν την καθημερινότητά τους μέσα απο την εργασία. Η ραγδαία αποβιομηχάνιση που συντελείται, προσδίδει ακόμα μεγαλύτερη σημασία στο να γνωρίσουμε και να κατανοήσουμε έννοιες όπως η εκβιομηχάνιση, η καινοτομία, ο εκσυγχρονισμός.
Οι Δ-Ε-ΣΤ τάξεις είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στις 19/2 στη μόνιμη έκθεση στο Χρωματουργείο Κατσιμαντή ,που περιλαμβάνει 307 σπάνια τεκμήρια για τη βιομηχανική κληρονομιά της Ερμούπολης, μεταξύ των οποίων χάρτες και εικόνες από το τέλος του 17ου έως τα μέσα του 20ού αιώνα, πρωτότυπα αρχιτεκτονικά και πολεοδομικά σχέδια της δημιουργίας της νεοκλασικής Ερμούπολης, ζωγραφικούς πίνακες συριανών ζωγράφων του 19ου αιώνα και ομοιώματα πλοίων και 22 συντηρημένες μηχανές της Συλλογής του μουσείου, που συνοδεύονται από δεκάδες εργαλεία, πρώτες ύλες και προϊόντα της βιομηχανίας.
Επίσης ξεναγήθηκαν στους χώρους του  Σκαγιοποιείου Γεωργίου Αναιρούση , το οποίο στοχεύει στη βιωματική εμπειρία των επισκεπτών, συνδυάζοντας την έκθεση των αυθεντικών αντικειμένων με τις νέες τεχνολογίες και διατηρώντας τον ελάχιστο δυνατό βαθμό επέμβασης στο κτιριακό κέλυφος.

Τα βραβεία του διαγωνισμού ομορφότερου παρτεριού διδακτηρίου Βάρης

Τα βραβεία ομορφότερου παρτεριού διδακτηρίου Βάρης απονεμήθηκαν από την κριτική επιτροπή του διαγωνισμού ,συνοδευόμενα από μικρά δώρα για τις συμμετέχουσες προκηρύσσεται στο σχολείο μας για τις τάξεις Δ,Ε και ΣΤ.
Κάθε τάξη έχει αναλάβει την καλλιέργεια-καλλωπισμό ενός παρτεριού με διαφορετικά είδη λουλουδιών και κάκτων.
Η κριτική επιτροπή του διαγωνισμού ,που αποτελούνταν από τους εκπαιδευτικούς: Παναγιώτη Τσούκο,Κων/να Τσοπάνη και π.Ιωσήφ Πρίντεζη,απένειμε τα εξής βραβεία:

1ο βραβείο:ΣΤ τάξη

2ο βραβείο: Από κοινού στη Δ και Ε τάξη 

Τετάρτη 6 Μαρτίου 2013

6 MAΡΤΙΟΥ Διοργάνωση δράσεων ενάντια στη σχολική βία

Η 6η Μαρτίου αποτελεί μια αφορμή για εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς των σχολείων όλης της χώρας να ανταλλάξουν σκέψεις, πληροφορίες, ερεθίσματα και ιδέες για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας που εκδηλώνεται μεταξύ μαθητών και να σχεδιάσουν και υλοποιήσουν μακροχρόνια προγράμματα πρόληψης και αντιμετώπισης.
Την Ημέρα της Σχολικής βίας και του εκφοβισμού στο σχολείο μας διοργανώθηκαν δράσεις – συζητήσεις – εκδηλώσεις κατά του σχολικού εκφοβισμού με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών για την έγκαιρη παρέμβαση, ώστε να περιοριστούν οι δίαυλοι εκδήλωσης της βίας στη ζωή των ανηλίκων και να αποτραπούν οι αρνητικές της συνέπειες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις.

Πιο συγκεκριμένα οι εκπαιδευτικοί των Γ-Δ-Ε-ΣΤ τάξεων διοργάνωσαν :

- Συζητήσεις με τους μαθητές στις τάξεις με θέματα που αφορούν τη βία, τις αιτίες που την προκαλούν, τους τρόπους εκδήλωσης κ.λ.π.. .
- Παρουσιάσεις powerpoint που αναφέρονταν στην σχολική βία
- Προβολές ταινιών συναφούς θεματολογίας, που ανταποκρίνονται στο ηλικιακό και γνωστικό επίπεδο των μαθητών
- Δημιουργία αφισών με μηνύματα και πληροφορίες κατά της βίας, χρησιμοποιώντας κολλάζ, ζωγραφική κ.α