Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2013

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ "Πώς να διαβάζουμε τα παιδιά μας "

Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου μας διοργάνωσαν με επιτυχία ενημερωτική συνάντηση με θέμα :
 «Πώς να διαβάζουμε  τα παιδιά μας : δάσκαλοι, γονείς ,μια ομάδα»,
 η οποία πραγματοποιήθηκε στο διδακτήριο Βάρης τη Δευτέρα 4 Μαρτίου και ώρα 18.00 μ.μ.
Εισηγήτρια ήταν η κ.Ειρήνη Τσαβαλά (Σχολική σύμβουλος Α/θμιας Εκπ/σης Κυκλάδων), ενώ ακολούθησε συζήτηση με τους παρισταμένους γονείς.

ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ ΕΙΣΗΓΗΣΕΩΝ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ «Διδάσκοντας στο σημερινό σχολείο»

To ΔΣ Βάρης-Μάννα διοργάνωσε με επιτυχία  ενδοσχολικό παιδαγωγικό σεμινάριο στο διδακτήριο Μάννα την Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου με θέμα:"Διδάσκοντας στο σημερινό σχολείο".Παραθέτουμε παρακάτω τις περιλήψεις των εισηγήσεων που κατατέθηκαν.

 Διδάσκοντας στη συνήθη τάξη μαθητές με σύνδρομο Asperger
Μαριλένα Γιαννούλη (Δ/ντρια Δ.Σ Ποσειδωνίας)

Στο σημερινό Σχολείο ο εκπαιδευτικός απευθύνεται σε παιδιά με διαφορετικές ικανότητες, δυνατότητες και συμπεριφορές. Μια τέτοια  περίπτωση μαθητή, είναι ο μαθητής με σύνδρομο Asperger.Το σύνδρομο Asperger αποτελεί νευρολογική διαταραχή αλλά συναντάται και σε παιδιά με προγεννητικά και περιγεννητικά προβλήματα. Τα παιδιά αυτά έχουν φυσιολογική και πάνω νοημοσύνη και προχωρούν αρκετά καλά στο Σχολείο κάτω από κάποιες προϋποθέσεις.O εκπαιδευτικός που έχει να διδάξει  τέτοιους μαθητές συχνά, δυσκολεύεται να αντιληφτεί ότι ο μαθητής ανήκει σε μια ιδιαίτερη κατηγορία ατόμων με ειδικές ανάγκες με ιδιαίτερο χαρακτηριστικό τη δυσκολία επικοινωνίας και κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Παλαιότερα οι μαθητές αυτοί με την ιδιαιτερότητα της συμπεριφοράς τους θεωρούνταν αντικοινωνικοί και περιθωριοποιούντο .Η εκπαίδευση των μαθητών Asperger, βασίζεται σε εξατομίκευση εκπαιδευτικού προγράμματος με έμφαση την κατανόηση του εαυτού και των άλλων, την εκμάθηση κανόνων κοινωνικής συναλλαγής, την επεξήγηση αφηρημένων και μεταφορικών εννοιών, την συνεργασία με την οικογένεια και όλα αυτά σε ένα κλίμα αποδοχής της διαφορετικότητας του μαθητή.

 Διαθεματικό σχέδιο διδασκαλίας: «Επικοινωνούμε με τα ζώα που κινδυνεύουν με εξαφάνιση»  Πέτρος Προβελέγγιος (Δ/ντής Δ.Σ Άνω Σύρου)

Πρόκειται για μια πρόταση διδασκαλίας που με τις απαραίτητες προσαρμογές μπορεί να εφαρμοσθεί σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού Σχολείου. Στόχος είναι η παραγωγή γραπτού λόγου (επιστολές-επικοινωνιακός λόγος) και η ευαισθητοποίηση σε θέματα που αφορούν στην προστασία των απειλούμενων ζώων με δραστηριότητες που σχετίζονται με την ελληνική γλώσσα, τη θεατρική αγωγή, την περιβαλλοντική εκπαίδευση και τις ΤΠΕ.

Διδακτική Φυσικών Επιστημών και ομαδοσυνεργατική διδασκαλία.
Νίκος Ψαρρός (εκπαιδευτικός, Δ.Σ Ποσειδωνίας)

 Στην εισήγηση παρουσιάζονται τα κύρια σημεία ενός καινοτόμου διδακτικού περιβάλλοντος το οποίο σχεδιάστηκε για τη διδασκαλία της δομής και της λειτουργίας του ανθρώπινου σώματος. Ειδικότερα ο κοινωνικός εποικοδομητισμός (Κόκκοτας 2000) αποτέλεσε το θεωρητικό πλαίσιο για το σχεδιασμό μιας διδακτικής παρέμβασης με θέμα το πεπτικό και μυϊκό σύστημα η οποία εφαρμόστηκε σε 10 Δημοτικά σχολεία του Βόλου σε τμήματα της Ε΄ και Στ΄ τάξης. Οι μαθητές/ριες δούλευαν σε ομάδες των 4-5 ατόμων εκτελώντας κατάλληλες δραστηριότητες στο πλαίσιο των οποίων είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας τους τις προσωπικές τους ιδέες για τα εκάστοτε διδασκόμενα θέματα και να ανταλλάξουν ιδέες και αντιλήψεις σχετικά με αυτά. Από την αξιολόγηση του προγράμματος προκύπτει ότι: α) επιτεύχθηκαν ικανοποιητικά μαθησιακά αποτελέσματα (Ψαρρός & Σταυρίδου 2002, Ψαρρός & Σταυρίδου 2002), β) το μαθησιακό περιβάλλον σε σχέση με εκείνο μίας διδασκαλίας παραδοσιακού τύπου ήταν πιο ευχάριστο για τα παιδιά (Σταυρίδου 2000).

Βιβλιογραφία

Κόκκοτας, Π. (2000). Διδακτικές Προσεγγίσεις στις Φυσικές Επιστήμες. Σύγχρονοι Προβληματισμοί. Αθήνα: Τυπωθήτω.
Σταυρίδου, Ε. (2000). Συνεργατική Μάθηση στις Φυσικές Επιστήμες. Μία εφαρμογή στο Δημοτικό Σχολείο. Βόλος: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Ψαρρός, Ν., Σταυρίδου, Ε. (2002). Πώς κινείται το ανθρώπινο σώμα; Σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση μίας διδακτικής παρέμβασης εποικοδομητικού τύπου για το μυϊκό σύστημα του ανθρώπου στο Δημοτικό σχολείο. Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. Έρευνα και Πράξη (Ε.ΔΙ.Φ.Ε.), 1: 45-51
Ψαρρός Νίκος, Σταυρίδου, Ε. (2002) Η περιπέτεια της τροφής μέσα στο ανθρώπινο σώμα: Αντιλήψεις των παιδιών της Ε΄ τάξης του Δημοτικού σχολείου για τη δομή και τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος του ανθρώπου. Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 34: 197-215
  
Η αλλαγή του χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών. Από την κατήχηση στη σπουδή Σπύρος Γεωργίου (εκπαιδευτικός,5ο Δ.Σ Ερμούπολης)

Αφού επισημανθεί η διαφορά του μαθήματος των θρησκευτικών από τα άλλα μαθήματα, τονιστεί και δικαιολογηθεί η θέση της επίσημης εκκλησίας απέναντι στο μάθημα, περιγραφεί το πρόβλημα που υπάρχει κατά τη διδασκαλία του σήμερα στα σχολεία, θα γίνει προσπάθεια να οριστεί ο άξονας μιας νέας διδακτικής προσέγγισης, που θα παίρνει υπ’ όψη του την εντόπια οργανωμένη μεταφυσική παράδοση αλλά και τις απαιτήσεις της σύγχρονης σπουδαστικής συνείδησης.

Η επίδραση της πειθαρχίας στη σχολική επίδοση μαθητών Δημοτικού Σχολείου (περιπτωσιολογική μελέτη) .
Παναγιώτης Τσούκος (εκπαιδευτικός  Φυσικής Αγωγής, Δ.Σ Βάρης Μάννα)

 Σκοπός της μελέτης περίπτωσης που εξετάσαμε ήταν να διαπιστώσουμε αν σε μια τάξη με σοβαρά προβλήματα πειθαρχίας, τροποποιώντας τη διαδικασία μάθησης και περνώντας σε παραδοσιακές-δασκαλοκεντρικές μεθόδους διδασκαλίας, μέσω της επιβολής αμοιβών-ποινών για την ενίσχυση ή εξασθένιση συμπεριφορών που δυσκολεύουν τη μάθηση στην τάξη, την επίδραση που θα είχαν οι συγκεκριμένοι χειρισμοί στη σχολική επίδοση μαθητών, μέσω ενός τεστ.

Αρχίστε τις τσιγκουνιές (στην κατανάλωση ενέργειας)! Μια καμπάνια ενημέρωσης των μαθητών της έκτης τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης (2011 - 2012).
Νεκτάριος Φαρασόπουλος (εκπαιδευτικός, Δ/νση Α/θμιας Εκπ/σης Κυκλάδων)

Οι μαθητές της έκτης τάξης του 1ου δημοτικού σχολείου Ερμούπολης (2011 - 2012) διοργάνωσαν μια καμπάνια ενημέρωσης των συμμαθητών τους καθώς και του ευρύτερου κοινωνικού περιβάλλοντος τους για την εξοικονόμηση ενέργειας. Η καμπάνια περιείχε αφίσες, βίντεο και παρουσιάσεις και προωθήθηκε κυρίως από ηλεκτρονικά μέσα και ανοιχτές εκδηλώσεις με συμμετοχή μαθητών άλλων σχολικών μονάδων.



Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2013

Διαγωνισμός ομορφότερου κήπου διδακτηρίου Μάννα

 

Διαγωνισμός ομορφότερου κήπου  διδακτηρίου Μάννα προκηρύσσεται στο σχολείο μας για τις τάξεις Α, Β και Γ.

Κάθε τάξη
θα αναλάβει την καλλιέργεια-καλλωπισμό ενός κήπου με διαφορετικά είδη φυτών ,δένδρων, λουλουδιών και κάκτων.

Ο διαγωνισμός λήγει στις 20 Απριλίου .

 
Κριτική επιτροπή του διαγωνισμού

Άννα Ρέππα
Ελισάβετ Μαυροπούλου
Παναγιώτης Τσούκος

Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2013

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ «Διδάσκοντας στο σημερινό σχολείο»


To ΔΣ Βάρης-Μάννα διοργανώνει ενδοσχολικό παιδαγωγικό σεμινάριο στο διδακτήριο Μάννα την Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου με θέμα:"Διδάσκοντας στο σημερινό σχολείο".Η παρακολούθηση του σεμιναρίου είναι ανοιχτή για όλους τους συναδέλφους α/θμιας εκπ/σης.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
«Διδάσκοντας στο σημερινό σχολείο»



18.00-18.10                        : Χαιρετισμοί
-Ειρήνη Βλαστάρη (Δ/ντρια Α/θμιας Εκπ/σης Κυκλάδων)
-Ειρήνη Τσαβαλά (Σχολική σύμβουλος Α/θμιας Εκπ/σης 2ης Περιφέρειας Κυκλάδων)

18.10-18.25:  «Διδάσκοντας στη συνήθη τάξη μαθητές με σύνδρομο Asperger»
Μαριλένα Γιαννούλη (Δ/ντρια Δ.Σ Ποσειδωνίας)

18.25-18.40 :  «Διαθεματικό σχέδιο διδασκαλίας: «Επικοινωνούμε με τα ζώα που κινδυνεύουν με εξαφάνιση»»
Πέτρος Προβελέγγιος (Δ/ντής Δ.Σ Άνω Σύρου)

18.40-18.55: «Διδακτική Φυσικών Επιστημών και ομαδοσυνεργατική διδασκαλία»
Νίκος Ψαρρός (εκπαιδευτικός, Δ.Σ Ποσειδωνίας)

18.55-19.10: «Η αλλαγή του χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών. Από την κατήχηση στη σπουδή»
Σπύρος Γεωργίου (εκπαιδευτικός,5ο Δ.Σ Ερμούπολης)

19.10-19.25 : Η επίδραση της πειθαρχίας στη σχολική επίδοση μαθητών Δημοτικού Σχολείου (περιπτωσιολογική μελέτη)
Παναγιώτης Τσούκος (εκπαιδευτικός  Φυσικής Αγωγής, Δ.Σ Βάρης Μάννα)

19.25-19.40 : Αρχίστε τις τσιγκουνιές (στην κατανάλωση ενέργειας)! Μια καμπάνια ενημέρωσης των μαθητών της έκτης τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης (2011 - 2012)
Νεκτάριος Φαρασόπουλος (εκπαιδευτικός, Δ/νση Α/θμιας Εκπ/σης Κυκλάδων)

19.40-20.00 : Συζήτηση

Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2013

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ "Παίζουμε μήλα"

 Τη Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2013, λόγω απουσίας της εκπαιδευτικού της Γ' τάξης για λόγους υγείας, κατά τη διάρκεια του πρώτου δίωρου αποφασίσαμε  με τους μαθητές της τάξης να περάσουμε δημιουργικά το χρόνο μας διοργανώνοντας διαγωνισμό ζωγραφικής με θέμα "Παίζουμε μήλα".  Οι μαθητές έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό για την καλύτερη ζωγραφιά.  Παρακάτω σας παραθέτουμε τις 9 καλύτερες ζωγραφιές για να αποφασίσετε εσείς ποια είναι η καλύτερη. Θαυμάστε τις όλες και ψηφίστε την καλύτερη!!! 

Παναγιώτης Τσούκος
Εκπ/κος Φυσικής Αγωγής

Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου 2013

Συμμετοχή σε πρόγραμμα της Φιλαρμονικής

Με πρωτοβουλία της Σχολικής Συμβούλου Μουσικής κ.Κ.Κουκουλή, η Φιλαρμονική Δήμου Σύρου θα παρουσιάσει στους μαθητές των τάξεων Δ-Ε-ΣΤ των σχολείων της Σύρου ένα πρόγραμμα διάρκειας 1 ώρας με θέμα την παρουσίαση των μουσικών οργάνων  και τον τρόπο λειτουργίας μιας ορχήστρας.
 Η παρουσίαση θα πραγματοποιηθεί στο θέατρο Απόλλων, την Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου και ώρα 19.00-20.00. 
Ώρα προσέλευσης των μαθητών στο θέατρο : 18.45.
Η μετακίνηση μαθητών του σχολείου μας θα γίνει με ευθύνη των γονέων.
 Μέλη του Συλλόγου Γονέων θα είναι υπεύθυνα για την ομαλή προσέλευση των μαθητών στο χώρο.

Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου 2013

Το σχολείο μας στο facebook

To σχολείο μας αξιοποιεί πλέον τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ειδικώτερα το Facebook προκειμένου να ενημερώνει για τις δραστηριότητές του.
Αιτήματα φιλίας γίνονται στην ιστοσελίδα : http://www.facebook.com/#!/varimana
Ήδη στις τρεις πρώτες μέρες λειτουργίας της ιστοσελίδας το σχολείο μας έχει δεχτεί δεκάδες αιτήματα φιλίας.

Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου 2013

Το κοριτσάκι

Μια φορά κι έναν καιρό
ήταν η Σερένα
που συνέχεια τραγουδούσε
και ποτέ δε σταματούσε

Μεγάλωνε μεγάλωνε
βασίλισσα να γίνει
και να τραγουδήσει
μαζί με τη σελήνη

Βασίλισσα έγινε
παντρεύτηκε και εκείνη
έκανε παιδάκι
μεγάλωσε κι εκείνη.

ΤΖΙΝΑ ΜΟΥΛΑΡΘΗ
Β'  τάξη

Διαγωνισμός ομορφότερου παρτεριού διδακτηρίου Βάρης

Διαγωνισμός ομορφότερου παρτεριού διδακτηρίου Βάρης προκηρύσσεται στο σχολείο μας για τις τάξεις Δ,Ε και ΣΤ.
Κάθε τάξη έχει αναλάβει την καλλιέργεια-καλλωπισμό ενός παρτεριού με διαφορετικά είδη λουλουδιών και κάκτων.
Ο διαγωνισμός λήγει στις 15 Φεβρουαρίου .
Ήδη έχει οριστεί η κριτική επιτροπή του διαγωνισμού αποτελούμενη από τους εκπαιδευτικούς: Παναγιώτη Τσούκο,Κων/να Τσοπάνη και π.Ιωσήφ Πρίντεζη, η οποία θα συνεδριάσει για να αναδείξει το νικητή.